четвер, 20 жовтня 2016 р.

Виховна година " Мій улюблений світ - без насильства"


Мета -  ознайомити дітей з документами, які захищають їх права; теоретично обґрунтувати сутність насильства, з'ясувати   основні причини насильства над дітьми в середовищі сім'ї та виявлення шляхів його подолання.

Хід години
1  Повідомлення теми і мети виховної години
Дитячі очі чисті, щирі
В них видно наміри й думки,
Вони хоч чорні, сині, сірі
Бувають радісні й сумні.

Мабуть, радісними є очі дітей, коли у них щасливе дитинство, коли ніщо не пригнічує і не турбує. А сумними – коли діти зазнають страждань, принижень.

-                     На жаль, ми живемо у світі де, існує таке негативне явище, як насилля. Прояви насильства супроводжують людство з давніх давен. Упродовж тисячоліть одна людина кривдить іншу людину, чинить насильство щодо неї. У світі постійно відбуваються війни, напади на людей, приниження. Ми вже звикли сприймати насильство, як щось неминуче. Але ж  прояви насильства порушують права людини, принципи  вільного та справедливого існування.
-                        І коли насильство чиниться поруч з нами, чи у нас в домі, в школі, на вулиці, ми можемо зупинити його.
-         Сьогодні ми зібралися щоб поговорити  про насилля.

2. Гра « Сніжинки» ( Візьміть салфетку, обірвіть правий кінець, зігніть вдвоє – обірвіть правий кінець, повторіть ще раз.  Розкрийте салфетку. Що у вас вийшло? Є однакові сніжинки ?)
Вчитель. Усі люди різняться між собою. Одні мають білий колір шкіри, інші – чорний або жовтий. Одні люди високі, інші – невисокі. Одні стрункі, інші – повні. Люди звертають увагу на відмінності, але це не означає, що хтось є кращим за інших. Хоча в історії були випадки, коли люди лише через колір шкіри чи соціальне походження принижували інших людей, вважали їх гіршими за себе.
3.Вправа «Асоціації»
-      Які асоціації виникають у Вас , коли ви чуєте слово «насильство»?
      Наприклад, слово  «насильство» може викликати асоціації: негатив, ненависть, агресія, страх, стрес, знущання, побиття, лицемірство, вигнанець, позбавлення тощо.
- Є різні види насильства з якими вас ознайомить психолог Г. В.
4. Виступ психолога
5. Прийняття правил роботи в групі
- Сьогодні ми працюємо в групах, ознайомтесь із правилами співпраці.
      Правила:
-              добровільність
-              щирість, відвертість
-              доброзичливість
-              активність
-              взаємоповага
-              один говорить – всі слухають
-              говорити коротко, по черзі,
-              правило піднятої  руки

5.Вправа «склади вислів»
- Впізнайте вид насильства і з’єднайте..
Фізичне насильство удари, кидання в інших різними предметами, штовхання, підніжки,   бійки.
Психологічне насильство –залякування, погрози,  глузування,  приниження, обзивання, образливі й           принизливі прізвиська.
Економічне насильство – навмисне пошкодження особистого майна, одягу; вимагання грошей або речей;  жебракування, крадіжка.
Шкільне насильство – це те, що стосується твого однокласника  або  учня твоєї школи: приставання, розповсюдження пліток, побиття; вилучення грошей, речей.

6. Види насильства. Практикум «Аналіз ситуацій».
- У повсякденному житті ми зустрічаємось із насильством. Який це може мати вигляд, давайте розглянемо ситуації.

Завдання:
_ Вам потрібно визначити вид насильства, вказати агресора  ситуації той, хто здійснює насилля)  
Ситуація 1.
      Петрик, зайшовши у їдальню, і як завжди, сів не на своє місце. До нього підійшла Оленка і попросила звільнити її стілець. Він відштовхнув дівчинку з такою силою, що вона впала на підлогу.


Ситуація 2
    Під час перерви Юрко бігав по класу і штовхнув Іринку. Дівчинка, падаючи, ненароком розбила вазу на столі вчителя. В клас зайшла вчителька і побачила розбиту вазу. Іринка намагалась пояснити, що трапилось на перерві, але вчителька не вислухала оправдань і нагримала на неї.
Ситуація 3
    Більшість хлопців із 4 класу мали кишенькові гроші, якими вільно розпоряджались, але батько Ігоря сказав: “Матимеш гроші тоді, коли  в табелі будуть лишень 11 і 12 балів”
Ситуація 4
     Іванко не хотів дружити з Васильком тому, що в нього  темний колір шкіри


Вчитель. У конфліктній ситуації агресор завдає шкоду не тільки жертві, а й собі. Він не хоче відповідати за свої вчинки, спеціально заподіює шкоду іншим, тим самим він руйнує своє здоров’я. Адже лють, жорстокість і злість руйнують його нервову систему - і хвороби неминучі.
7. Гра Склади пазл «Хто може здійснювати насилля»
Завдання. Вказати агресора і жертву
8. Склади прислів’я
Люди здавна вчилися уникати насилля, все робити щоб не стати жертвою насилля. І із своїх знань вони складали  певні правила - прислів’я та приказки.
Ваше завдання : Знайдіть другу частину прислів’я чи приказки )
Як ми до людей, так люди до нас.
Дружба і братство – дорожче багатство.
У хорошій компанії розуму наберешся,  а в поганій – і свій загубиш.
З ким поведешся, від того й наберешся.
Згода будує, а незгода руйнує.
Від сварки до бійки – один крок.
Правда і в огні не горить, і в воді не тоне.
Добрі діти на ноги поставлять, а лихі – з ніг звалять.
9.
-  Тема насилля відображена не тільки у прислів’ях та приказках , а й у казках. Пригадайте у яких казках вам зустрічається жорстокість.
Відповіді дітей.
— З ’ясуйте,  як виявляється жорстокість у таких казках.
·                    Колобок.
Порушення права на життя. Лісові звірі хотіли з’їсти Колобка.
(У сучасному житті трапляється безліч випадків, коли злочинці позбавляють життя людей, не маючи на це ніякого права.)
                    Івасик-Телесик.
Порушення права на життя. Змія хотіла з’їсти Телесика. (Ніхто на маєправа позбавляти когось життя.) 
·                    Коза-Дереза.
Порушення права на житло. Коза оселилася в хатці Зайчика і не пускалайого до оселі. (І в реальному житті буває так, що хтось хоче нечесним шляхом заволодіти чужим майном.)
·                    Гидке каченя .
Порушення права на сім’ю. Мама Качка не змогла захистити своє каченя від глузувань і навіть прогнала його з дому. (Мама повинна опікуватись своєюдитиною і розв’язувати проблеми її здоров’я, а не покидати її напризволяще.)

10 Інсценізація  уривка казки « Попелюшка»
- А хто сьогодні  до нас завітав?
Попелюшка.      


              Мушу звечора до ранку,
             Працювати я на ганку,
             У кімнатах прибирати,
             Пил повсюду витирати.         
             Наварити смачно каші,                
              Чай налити повні чаші,
              Прати речі, прасувати,
           Скільки може це тривати...
              Я  втомилась!!!

Мачуха.             
                Попелюшко, ти ж ледащо,
                І годую тебе за що?                 
               Вмить прокинуться дівчата
                треба каву їм подати.        
                         Ти чому ж бо не працюєш,
                Ледарюєш, ледарюєш...
                Вмить берися до роботи
                Бо від тебе лиш клопоти...

         Попелюшка.                 Матінко, та лихо з вами,
                                               Ледве я плету ногами.
                                               Ще від вчора не лягала,
                                               Лиш на мить я задрімала.

         Мачуха.                        То тобі роботи мало!
                                               Зараз я за мить прийду,
                                               Ще і щось тобі знайду.

         Попелюшка.                 Горе, лишенько, біда,
                                               Бо нема в мене життя
                                               Як побігти хочу в ліс чи в поле,
                                               То лиш чую я ніколи.
                                               Щоб з дівчатами пограти,
                                               Пісню гарну заспівати,
                                               Книжку хочу почитати,
                                               Трохи би помалювати.
                                               Кажуть: це ж бо не твоє
                                               Ще ж робота в тебе є.

          Мачуха.                       Побіжи но до криниці,
                                               Набери іще водиці,
                                               Дров із двору принеси,
                                               Та у пічку поклади.
                                               Тіста трохи заміси,
                                               Та спечи нам пироги.
                                               Ще скопати треба грядки,
                                               Та берися вмить за прядки.
                                               Потім сіно поскладай
                                               Та вечерю нам подай
                                               Далі посуд ти помий,
                                               В глеки молока налий.
                                               Будеш вправно це робити,
                                               Зможеш трохи відпочити!

         Попелюшка.                 Ой, нічого я не вдію,
                                               Бо перечити не вмію,
                                               Мушу лиш коритися
                                               З цим усім миритися
                                               Але мрію я про одне
                                               Може час колись прийде,
                                               Зможу я спокійно жити...
                                               Та не буду говорити.
                                               Не дай Бог почують де,
                                               То мені перепаде...
                                                Попелюшко!
                                               - Вже гукають. Побіжу, бо покарають.
 Вчитель.  Як бачимо, друзі, не легко жилось Попелюшці. Вона ще зовсім дитина, та повинна виконувати багато доручень своєї мачухи, важко працювати.
-         Яке насильство здійснювалося відносно Попелюшки?
Я маю хочу ж  жити на землі.
Творити, дихати, учитись.
                 Дивитись на веселку, й на весну,
На щедру осінь і на тепле літо,
На зиму, так безмежно чарівну.
І на лани із стиглим житом.

На золотаве сонце в небесах,
На соловейка спів в гаях,
І надіятися на  любов батьків, безмежну і безкраю.

11. Коло ідей «Як зупинити насильство і куди потрібно звертатись?»
Завдання:  подумайте, обговоріть  це питання і запропонуйте свій  варіант. 
ЩОБ ВБЕРЕГТИСЬ ВІД НАСИЛЬСТВА
-        Попереджай батьків, куди, з ким ідеш, коли повернешся.
-         Не заходь у підвали, підсобні приміщення, у машини.
-         Якщо ти десь затримався, передзвони батькам, попроси, щоб тебе зустріли.
-         Постарайся, щоб твій маршрут проходив не через ліс, парк.
-         Якщо тобі здалося, що тебе хтось переслідує, перейди на іншу сторону, зайди в магазин, звернись до дорослих.
-         Якщо тебе зупинили і попросили показати дорогу, постарайся пояснити на словах, не сідаючи у машину.
-         Якщо незнайома людина відрекомендувалась другом твоїх батьків, не спіши запрошувати її додому, попроси зачекати їх приходу на вулиці.
-         Якщо при вході у під'їзд ти помітив незнайомців, зачекай, доки хто-небудь із сусідів не ввійде разом з тобою. Не входь в ліфт разом з незнайомими,

-         Давайте підсумуємо сказане і створимо пам’ятку « Як вберегтися від насильства»
У кожного на парті  на кольоровому папері лежить написане правило , по одному учневі вийдіть прочитайте його і прикріпить до пам’ятки.
( фіолетовий, синій, голубий, зелений, жовтий, оранжевий, червоний)
-         Що у нас вийшло?
-         А що таке веселка ( міст між людьми і Богом)
-          Ви ж знаєте , що ми своїми вчинками наближаємося або ж віддаляємося від Бога.
-         На веселці ви бачите різні кольори  і кожний колір щось означає: червоний – любов, зелений – життя, а синій колір  - колір синців ,  вважається кольором боротьби з  насиллям.


Цьому передувала трагічна подія у одній родині. Історія ця трапилася навесні1989 року у м. Норфлк США.  Чотирирічний хлопчик Майкл  знаходився у лікарні з травмами. Після закінчення тритижневого терміну хлопчика намагалися повернути рідній матері, Майкл плакав, кричав, що мама його не любить, і не хотів повертатися. Бабуся за станом здоров’я не могла піклуватися про дитину і взяти його  до себе. Суд вирішив, що кращим місцем для дитини буде її рідний дім. Бонні  Фіней – так звали бабусю більше не бачила свого онука. Незабаром її молодша онучка також потрапила до лікарні з переломом ноги в чотирьох місцях, а на руках були опіки від сигарет. І тоді розпочалися пошуки зниклого Майкла. Виявилося, що хлопчик був убитий у будинку матері, а потім утоплений у болоті.
      Під час похорону онука Бонні Фіней прив’язала синю стрічку до антени свого фургона, тим самим вона хотіла привернути увагу людей до цієї проблеми. Її підтримали різні співтовариства.
   З того часу 25 листопада ми відзначаємо міжнародний день боротьби з насиллям.

-         - Вас захищає держава та закони. Прочитайте, які правові документи, захищають ваші права.
1959 р. - Декларація прав дитини
1982 р. - Конвенція ООН про права дитини.
1991 р. - Україна підписала Конвенцію ООН про права дитини і зобов'язалася її виконувати
1991 р. - прийнято Закон України про освіту
1996 р. - прийнято Конституцію України
2001 р. - прийнято Закон України «про охорону дитинства».

-         Якщо ж ви стали жертвою насилля, чи свідком вам потрібно звертатись :
-         До батьків
-          класного керівника
-         Шкільного психолога
-         У нашому місті є Клініка, Дружня до Молоді, яка містить у приміщенні дитячої поліклініки;
-         Служба у справах неповнолітніх  Червоноградського міського виконавчого комітету
-         Терміново телефонуйте 102
Їхні телефони ви можете знайти на памятках, які є у вас на партах.
12.  Бесіда
Нажаль, з проявами насильства  ми зустрічаємося  з вами дуже часто і в громадських місцях і в сім’ях  і в наших шкільних колективах.
Ми гостро реагуємо на біль і образи по відношенню до себе і не замічаємо, як кривдимо інших самі.
Трошки більше поваги,трошки менше образ,
Трошки більше добра,  трошки менше зла,
Трошки більше любові,трошки менше ненависті,
Трошки більше радості,трошки менше  горя і сліз.
Треба навчитися  розуміти людей,любити їх, прощати і ставитися до них неупереджено. Нехай вони в чомусь і відрізняються від нас. Треба навчитися розуміти  людей і вибачати їм, ставитися до інших так, якби ви хотіли, щоб ставилися до вас.

13. Пісня
14.  Вірші

Мій улюблений світ  -
Без насильства,
Без жорстокості, болі і зла,
Де народом заспівана пісня
Містить тільки хороші слова.

Мій улюблений світ – без насильства,
Де немає страждання й війни,
Де розквітла калина барвиста,
Й голосінь не почуєш сумних.

Мій улюблений світ – це не казка,
А реальне щасливе життя,
Бо звільнивши наш світ від насильства,
Можна сміло іти в майбуття.

І коли на теренах країни
Без страждань заживе кожне місто,
Скажуть люди всієї країни:
Україна – це світ без насильства
 
 
    Мені дивом життя здається,
          Хоч не все в нім я розумію.
          Наді мною хтось посміється…
          Та пусте! Я прощати вмію!

          А скажіть, хто в житті все знає,
          Все на світі робити вміє,
          Помилок в нім не допускає
          І крізь стіну пройти зуміє?

          Що, немає такого люду?
          Може ви є така людина?
          Сперечатися я не буду,
          Тоді ви на землі – єдина!

          Решта, інші – це просто люди,
          Як і  я та й усі земляни.
          Та без нас світ біднішим буде,
           І співати земля не стане.


-                     
Добро спішіть творити, люди,
 Воно, як сонце, зігріва,
В добрі нам всім
Зручніше буде,
Без нього затишку нема.


Уважним будь, хай шлях твій на землі  
Злама байдужості холодні грати,
 Є цінності великі і малі
Багатий той хто вміє віддівати.
15 Виступ психолога
16 Флешмоб
-         Дякую, діти, вам за роботу, гостям за увагу.!!!!!!!1








Немає коментарів:

Дописати коментар